‘Tahun Depan Tak Tahulah Dapat Jual Lagi Ke Tak’

‘Tahun Depan Tak Tahulah Dapat Jual Lagi Ke Tak’

[ad_1]

Kini Trending

Foto: Fatira Ramli

Walaupun usia sudah menjangkau 99 tahun, perkara tersebut sama sekali tidak menjadi penghalang buat seorang peniaga ayam percik yang berniaga di Kampung Kubang Palas, Pasir Pekan, Kelantan.

Kisah kegigihan warga emas ini telah diceritakan oleh seorang pengguna Facebook dikenali sebagai Fatira Ramli dan telah meraih pelbagai respon daripada warganet.

Foto: Fatira Ramli

Kisahnya bermula apabila gadis ini secara kebetulan lalu di jalan tersebut dan terlihat seorang warga emas yang sedang menunggu kehadiran pelanggan di kedainya.

Sampai kat gerai, tengok ayam dia macam sedap, rupa tu mcm ayam percik. Makcik kata harini boleh jual seketul RM6, semalam terpaksa jual RM7 sbb ayam mahal. Sis pun jawab la, murah dah tu makcik. Standardlah.

Namun, apa yang mengejutkan apabila mendengar respon yang diberikan oleh makcik ini yang takut dengan kehadiran pihak berkuasa disebabkan dia sama sekali tidak mempunyai lesen perniagaan yang sah.

Makcik ni ketar…

[ad_2]

Source link

COMMENTS