Djokovic mengira kehilangan Evans antara persembahan terburuknya dalam beberapa tahun | Sukan

Djokovic mengira kehilangan Evans antara persembahan terburuknya dalam beberapa tahun |  Sukan

[ad_1]

Novak Djokovic dari Serbia beraksi ketika perlawanan pusingan ketiga menentang pemain Britain, Dan Evans di Monte Carlo Masters di Roquebrune-Cap-Martin, Perancis, 15 April 2021. - Gambar Reuters
Novak Djokovic dari Serbia beraksi ketika perlawanan pusingan ketiga menentang pemain Britain, Dan Evans di Monte Carlo Masters di Roquebrune-Cap-Martin, Perancis, 15 April 2021. – Gambar Reuters

Langgan kami Telegram saluran untuk maklumat terkini mengenai berita yang perlu anda ketahui.


MONTE CARLO, 15 April – Pemain nombor satu dunia, Novak Djokovic mengatakan bahawa dia merasa “mengerikan” di gelanggang semasa kekalahan straight set menentang pemain Britain, Dan Evans di Monte Carlo Masters hari ini dan persembahannya adalah yang terburuk dalam beberapa tahun.

Djokovic masuk ke pertemuan pertamanya menentang Evans peringkat 33 dengan catatan 10-0 pada tahun 2021 tetapi keluar dari acara ATP Masters 1000 setelah pertunjukan ralat dalam keadaan sejuk dan hancur.

Pemain Serbia itu mengucapkan tahniah kepada Evans, yang datang ke Monte Carlo setelah memenangi hanya empat perlawanan di tanah liat, atas kemenangan “pantas” 6-4 7-5.

“Sejujurnya, ini mungkin merupakan salah satu perlawanan dan persembahan terburuk dari pihak saya yang saya ingat dalam beberapa tahun terakhir,” kata Djokovic kepada wartawan.

“Saya tidak mahu mengambil apa-apa dari kemenangannya, tetapi dari pihak saya, saya hanya merasa sedih di gelanggang secara keseluruhan. Tidak ada yang berjaya. Ia adalah salah satu hari itu.

“Dari pihak saya, saya semestinya lebih baik. Seperti yang saya katakan, sudah pasti ini merupakan persembahan terburuk yang dapat saya ingat selama bertahun-tahun. “

Djokovic mengatakan dia keluar dengan perasaan “pahit” tetapi berharap dia dapat mengubah keadaan ketika dia pulang untuk bermain di Terbuka Serbia minggu depan.

“Jelas sekali, sangat berangin, sukar untuk bermain dalam keadaan seperti ini terhadap lelaki seperti Evans yang membuat anda bergerak,” tambahnya. “Dia sangat tidak dapat diramalkan dengan tembakannya. Dia membongkar permainan saya. Saya tidak merasakannya, dan bermain dengan teruk.

“Jelas sekarang, ketika saya berjalan di luar gelanggang, saya kecewa dengan cara saya bermain, seperti yang saya rasakan di gelanggang. Tetapi ia adalah musim tanah liat yang panjang. Masih banyak kejohanan, banyak ruang untuk diperbaiki.

“Jelas saya harus bekerja, semoga mendapat prestasi yang lebih baik minggu depan di Belgrade.” – Reuters

.

[ad_2]

Source link

COMMENTS