Bielsa menafikan dia hampir menandatangani kontrak baru dengan Leeds | Sukan

Bielsa menafikan dia hampir menandatangani kontrak baru dengan Leeds |  Sukan

[ad_1]

Bekas jurulatih kebangsaan Argentina yang berusia 65 tahun itu mendapat pujian untuk gaya bola sepak yang dimainkan oleh kelab bersejarah itu ketika kembali ke elit setelah ketinggalan 16 tahun.  - Gambar AFP
Bekas jurulatih kebangsaan Argentina yang berusia 65 tahun itu mendapat pujian untuk gaya bola sepak yang dimainkan oleh kelab bersejarah itu ketika kembali ke elit setelah ketinggalan 16 tahun. – Gambar AFP

Langgan kami Telegram saluran untuk maklumat terkini mengenai berita yang perlu anda ketahui.


LONDON, 15 April – Marcelo Bielsa menolak hari ini berdasarkan laporan dari Argentina asalnya hujung minggu lalu bahawa dia “sangat dekat” untuk menandatangani kontrak dua tahun baru dengan Leeds United.

Bekas jurulatih kebangsaan Argentina yang berusia 65 tahun itu mendapat pujian untuk gaya bola sepak yang dimainkan oleh kelab bersejarah itu ketika kembali ke elit setelah ketinggalan 16 tahun.

Kemenangan 2-1 ke atas pendahulu Manchester City pada Sabtu lalu ketika Leeds bermain dengan 10 orang untuk keseluruhan babak kedua yang berjaya memberi kesan yang mereka miliki.

Akhbar harian Argentina La Nacion mendakwa hujung minggu lalu kelab dan Bielsa “sangat dekat” untuk mencapai kesepakatan.

Bielsa menandatangani kontraknya selama 12 bulan seminggu sebelum musim ini bermula.

“Maklumat itu tidak nyata,” kata Bielsa pada sidang media hari ini.

“Saya mengabaikan asalnya. Perkara-perkara itu, sama ada kelab boleh mengatakan atau saya boleh mengatakannya, kita adalah orang yang mempunyai maklumat.

“Dalam semua kes, jika ada maklumat untuk diberikan, maka saya akan memberikannya.”

Kemenangan ke atas City mengangkat Leeds ke tangga teratas klasemen, tempat ke-10 sembilan mata dari Chelsea yang menduduki tempat Liga Europa.

Leeds menjadi tuan rumah Liverpool di Elland Road pada hari Isnin, ketika mereka akan berusaha untuk mencatat kemenangan keempat berturut-turut dalam penerbangan teratas untuk pertama kalinya dalam 20 tahun.

Bielsa meremehkan apa yang telah dia capai di kelab sejak mengambil alih pada tahun 2018 walaupun jika mereka selesai di babak teratas, ini akan pertama kalinya sejak 2001-02.

“Saya selalu mengatakan dimensi institusi di Leeds sangat besar,” katanya.

“Masa lalu sukan Leeds penuh dengan poin tinggi.

“Untuk memenangi empat perlawanan berturut-turut di Liga Perdana dibandingkan dengan semua pencapaian yang telah dicapai Leeds tentu saja memberi kita kebahagiaan besar, tetapi jika anda membandingkannya dengan masa lalu, itu tidak begitu besar.

“Untuk dapat berada di puncak masa lalu, beberapa perkara luar biasa perlu dilakukan dan kami cukup jauh dari itu.” – AFP

.

[ad_2]

Source link

COMMENTS