Arteta tidak pasti sama ada Tierney akan bermain lagi untuk Arsenal musim ini | Sukan

Arteta tidak pasti sama ada Tierney akan bermain lagi untuk Arsenal musim ini |  Sukan

[ad_1]

Pemain pertahanan Arsenal, Kieran Tierney membersihkan bola di depan pemain tengah Liverpool, Mohamed Salah semasa perlawanan bola sepak Liga Perdana Inggeris di Stadium Emirates, London, 3 April 2021. - Gambar AFP
Pemain pertahanan Arsenal, Kieran Tierney membersihkan bola di depan pemain tengah Liverpool, Mohamed Salah semasa perlawanan bola sepak Liga Perdana Inggeris di Stadium Emirates, London, 3 April 2021. – Gambar AFP

Langgan kami Telegram saluran untuk maklumat terkini mengenai berita yang perlu anda ketahui.


LONDON, 7 April – Bos Arsenal Mikel Arteta hari ini mengatakan dia tidak pasti sama ada pemain antarabangsa Scotland, Kieran Tierney akan bermain lagi untuk kelab musim ini setelah dia mengalami kerosakan ligamen lutut ketika menentang Liverpool.

Pemain pertahanan berusia 23 tahun itu bangkit sebelum separuh masa ketika tewas 3-0 dalam Liga Perdana di laman sendiri oleh pasukan Jurgen Klopp pada hari Sabtu.

Arsenal hari ini mengesahkan bahawa Tierney mengalami kerosakan ligamen lutut semasa permainan dan dapat diketepikan selama enam minggu ke depan.

Sekiranya demikian, dia dapat kembali ke pertandingan terakhir liga musim ini di kandang Brighton pada 23 Mei – dengan final Liga Europa berlangsung tiga hari kemudian.

Tetapi Arteta, berbicara menjelang perlawanan suku akhir Liga Europa esok menentang Slavia Prague di Emirates, tidak berminat untuk menjanjikan masa depan Tierney.

“Kita harus memastikan terlebih dahulu bahwa dia tidak memerlukan operasi apa pun, yang tidak seperti itu,” katanya.

“Jika demikian, jangka waktu akan sekitar (enam minggu). Ia mungkin lebih teruk kerana aksinya kelihatan sangat menakutkan tetapi dia merasa lebih baik dan kerosakannya tidak seburuk itu.

“Pada penghujung hari, ini bukan berita buruk yang mungkin kami harapkan setelah pertandingan.”

Arteta juga berhenti untuk mengesahkan sama ada dia merasa Tierney akan sesuai untuk kempen Euro 2020 di Skotlandia, sambil menambahkan: “Sekali lagi, ia akan bergantung pada bagaimana keadaan berkembang dalam beberapa minggu ke depan.

“Dia sangat berminat untuk bermain untuk kami sebelum akhir musim dan dia sangat berminat untuk mewakili negaranya di Euro.”

Kejohanan Euro 2020, ditangguhkan setahun kerana wabak coronavirus, bermula pada 11 Jun. – AFP

.

[ad_2]

Source link

COMMENTS